Koronakriisistä voidaan selvitä markkinoinnin voimin

Erilaisissa talouskriiseissä liiketoiminnan kannattavuus joutuu väistämättä kovalle koetukselle. Erilaiset ajattelumallit ja ahkera markkinointi voi helpottaa tilanteesta selviämistä. Ajatellaanpa asiaa toisin päin – jos myynti ja markkinointi laitetaan hyllylle, taantumasta yli pääseminen on todella vaikeaa. Markkinoinnista leikkaaminen aiheuttaa negatiivisen kysyntää laskevan kierteen. 
Hyvä, kattava ja tarkkaan harkittu markkinointi ovat taantuma-aikana elintärkeitä toimintoja ja markkinointiin käytetyt rahat on käytettävä tarkoituksenmukaisesti – sanoo Kati Rauhaniemi digimarkkinoinnin verkkojulkaisussa, jonka pääset lukemaan tästä!

’’Tiukan paikan tullen markkinointi on viimeinen asia, mistä kannattaa lähteä tinkimään – päinvastoin, jos yrityksen kassa sen vain sallii, niin markkinointiin olisi panostettava nyt enemmän kuin koskaan.’’

Vaikeina aikoina on onneksi herätty brändäämisen ja markkinoinnin mahdollisuuksiin potentiaalisena osana koko liiketoimintaa. Yhä useammin tilataan erilaisia omalla logolla varustettuja käyttötavaroita kuten t-paitoja, kyniä ja juomapulloja, tihenevään tahtiin myös pieniin yrityksiin.
Logotuote tekee asiakkaisiin muistijäljen, ja laadukas tuote saa katseen kiinnittymään yritykseen aina uudelleen ja uudelleen.  Brändin vahvistaminen kuuluu nimenomaan liiketoiminnan ytimeen sen nostattaessa kysyntää. Kululeikkauksia tehdessä brändin vahvistaminen ja markkinointi eivät ole järkevin alue lähteä säästämään, päinvastoin.

Vaaranahan on, että yritys unohtuu asiakkaan mielestä. Huonoin mahdollinen tilanne on se, ettei potentiaalinen asiakas ei koskaan tavoita yritystä ontuvan markkinoinnin takia. Useilla toimialoilla asiakkaiden tarpeet säilyvät poikkeusoloista huolimatta, joidenkin toimialojen on kehitettävä uusia tuotteita ja palveluita ja kehitettävä ostotarve. Tärkeintä on löytää uusia tuotteita ja asiakasryhmiä tilanteesta selviämiseksi. Asiakkaat eivät häviä mihinkään, vaan niiden ostokäyttäytyminen muuttuu.

’’monilla yrityksillä tulee tiukan paikan tullen kiusaus leikata markkinointibudjetti minimiin. Onko tämä kuitenkaan paras lähestymistapa?’’

’’Yritykset, jotka pystyvät nopeimmin reagoimaan sekä muuttuvaan kysyntään, että ennen kaikkea ostokäyttäytymisen muutoksiin niitä tukevalla markkinoinnilla ja digitaalisilla palveluilla, saavat etulyöntiaseman.’’

Älkää siis unohtako brändäystä ja markkinointia, jos tilanne vain suinkin antaa myöden. Ehkäpä juuri nyt onkin aika tilata työntekijöille uudet työpaidat omalla logolla tai aloittaa mainoskampanja heijastimilla tai kasvomaskeilla. Kehittelittekö koronakriisin aikana uuden tuotteen, joka kaipaa nyt tunnettuutta? Millä herättää ostotarve herätetään uudelleen? Oli tarpeesi mikä tahansa, olkaa meihin yhteydessä. Suunnitellaan yhdessä, ja tehdään yhdessä hyvät kaupat

 

Me haluamme antaa sinulle ajankohtaisimmat ajatukset ja vinkit liittyen markkinointiin. Vierailemalla tässä linkissä sinulla on mahdollisuus pysyä ajantasalla markkinoinnissa ja ajankohtaisista kampanjoissamme. 

Liity nyt, meitä on jo +1200! 


tehdään yhdessä
hyvät kaupat

Liity uutiskirjeemme seuraajaksi niin saat ajankohtaista tietoa ja ideoita markkinointisi tueksi!